top of page
Buscar
  • Foto del escritordescabelladas

ENTRE EL DESEQUILIBRI I L'EQUILIBRI: DESCABELLADAS



2014 va ser un mal any. Primer la jubilació, després l’emancipació de la filla i, finalment, la detecció d’un càncer d’estómac al meu home.

La jubilació i la marxa de casa de la Sara foren bones notícies però, com qualsevol canvi, desestabilitzadores. La notícia del càncer va fer trontollar encara més fortament la meva vida i, després de fer el cor fort inicial, vaig anar caient en una depressió que em tenia atrapada en una xarxa teixida de pors i ansietats.

El càncer es va resoldre satisfactòriament però la por i l’ansietat ja s’havien apropiat de la meva vida i no m’abandonaven. Vaig caure en un estat d’impotència que va necessitar de l’ajuda de psicòlegs i psiquiatres per mirar de tornar-la a ordenar.

Em costava sortir d’aquesta espiral: res volia fer i res m’interessava. La psiquiatra, de Cipais, i la meva cosina Ester em recomanaren que em dirigís a Descabelladas. Un correu a la Isabel sol.licitant formar part del grup va ser la porta d’entrada a una activitat que mai havia format part de la meva vida i que desconeixia totalment. Sempre m’he considerat negada en cantar, ballar o fer riure i, tot i així, em vaig sentir atreta pel que vaig veure quan us vaig conèixer: què va ser més atractiu l’activitat o les persones?.

Des del primer dia vaig saber que havia entrat a formar part d’un grup que seria màgic i guaridor per a mi. Tot el grup, tot, era com un escamot disposat a fer-me sortir del pou on havia entrat i retornar-me a la vida. Des del primer moment vaig notar que em feia molt bé anar el dimarts a l’Espai Silenci, que em donava força. Totes i cadascuna de les Descabelladas, en formes i manifestacions diferents, em van anar insuflant alè perquè, poc a poc, recuperés l’eix de la meva vida.

Ara estic bé, ja donada d’alta per la psiquiatra i a punt de fer-ho per la psicòleg. Tinc força i ganes d’aixecar-me cada matí i torno a portar el timó de la meva vida.

Ara tinc força i vosaltres heu estat fonamental en la meva recuperació i voldria retornar-la i compartir-la en la manera que fos possible.

Gràcies Descabelladas.

Roser Pubill Porta


17 visualizaciones0 comentarios

Entradas Recientes

Ver todo
bottom of page